سوئیچ شبکه

( 1688 )

 

سوئیچ یک دستگاه شبکۀ کامپیوتری است که نقطه‌های شبکه یا دستگاه‌های شبکه را به یکدیگر وصل می‌نماید. این واژه معمولاً به دستگاه چند پورته‌ای اطلاق می‌شود که پردازش و انتقال داده را در لایهٔ دوم مدل OSI انجام می‌دهد.


سوئیچ برای اتصال دستگاهای مختلف از قبیل رایانه، مسیریاب، چاپگرهای تحت شبکه، دوربین‌های مدار بسته و … در شبکه‌های کابلی مورد استفاده واقع می‌شود

5,100,000 تومان tax excl.

Add to wishlist


سوئیچ یک وسیلهٔ ارتباط از راه دوراست که پیام‌ها را از هر وسیله‌ای که به ان وصل شده دریافت می‌کند و سپس ان را تنها برای دستگاه هدف ارسال می‌کند.
سوئیچ شبکه، یک نقش کامل را در بیشتر شبکه‌های مدرن محلی شبکه محلی اجرا می‌کند. شبکه‌های متوسط به بزرگ معمولاً یک یا چند سوئیچ مدیریت شده را شامل می‌شوند.
در وجه ظاهری سویئچ همانند جعبه ایست متشکل از چندین درگاه اترنت که وظیفه برقراری ارتباط بین دستگاه‌های مختلف را بر عهده دارند.
ارتباطی مستقیم بین درگاه دستگاه مبدأ با درگاه دستگاه مقصد برقرار شده و بسته‌ها مستقیما برای دستگاه مقصد ارسال می‌شود.
.
 سویئچ می‌تواند بسته‌ها را پردازش کند، در سویئچ‌های معمولی که به سویئچ لایه دوم معروفند این پردازش تا لایه دوم مدل OSI پیش می‌رود و نتیجه این پردازش جدولی است که در سویئچ با خواندن آدرس سخت‌افزاری (MAC) فرستنده بسته و ثبت درگاه ورودی تشکیل می‌شود.

در شبکه‌های بزرگ Switchها جدول‌های خود را به اشتراک می‌گذارند تا هر کدام بدانند چه دستگاهی به کدام سویئچ متصل است و با این کار ترافیک کمتری در شبکه ایجاد کنند.

مزایای استفاده از سوئیچ:


    امکان برقراری ارتباط بین ده‌ها و گاهی صدها دستگاه را به‌طور مستقیم و هوشمند
    امکان برقرای ارتباط با سرعت بسیار بالا
    امکان کنترل پهنای باند مصرفی کاربران
    امکان تفکیک شبکه به بخش‌های کوچکتر و مشخص کردن نحوه دسترسی افراد به قسمت‌های مختلف

Questions & Answers :